luni, 15 martie 2010

MEMORY...10

                                Si incetul cu incetul,au aparut si primele semne de toamna,au inceput sa se rugineasca frunzele viilor,s-au copt strugurii si piersicii,si au inceput sa cada primele frunze ale cpoacilor.Intr-o dimineata ,senina si curata,cand pe bolta azuriu al cerului,Soarele asi anunta rasaritul unei ere noi,din viata mea;toti pruncii,imbracati frumos in uniforme noi,am inceput prima zi de scoala la sectia romana.
                                Prima zi a fost ziua acomodarii,a integrarii ,ne-am cunoscut cu noua diriginta,care era profesoara de matematica,ne-am cunoscut si ne-am imprietenit cu viitorii colegi,si colege,dintre care:Marika,Iuliu,Cornel...imi raman mereu in memorie,.Iuliu,era un baiat,mai inalt decat mine,si era cel mai bun din clasa la matematica.Eu stateam cam prost la aceasta disciplina,imi lipsea baza din clasa a cincea,pe care am fuserit-o.Tare prost nu eram,si cu bunavointa lui Iuliu,si a dirigintei,in cateva saptamani m-am pus la punct,si am continuat mai departe,cu sanse egale cu ceilalti colegi.
                                  Pe vremea aceea,am citit enorm de mult,aveam in sat o biblioteca,cu numeroase volume si o bibliotecara,care era foarte frumoasa.Era o fata ,tanara si blonda,care abia terminase liceul;chiar astazi,cand lunec pe apele linistite ale aducerilor aminte,nu-mi dau seama,ce ma atragea asa de mult la biblioteca;fata aceea cu parul auriu si ochii azurii,sau cartile.
                                Am citit romane,poezii,nuvele,teatru;mi-au placut foarte mult clasicii literaturii universale:Stendhal,Ernest Hemingway,Emile Zola,Gogol,Puskin;dar si acum zambesc,ca pe vremea aceea citeam "Materialismul istoric" "Materialismul dialectic", "Capitalul" lui Marx.,din care nu intelegeam o iota ,abia mult mai tarziu in anii de liceu,cand am reluat lectura acestor carti,am putut intelege ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu