vineri, 12 martie 2010

MEMORY...6

- 6 -
               In clasa a cincea,a trebuit sa dam socoteala,pentru frumosii ani petrecuti,alaturi de bunul nostru invatator,si a trebuit sa recuperam restantele,care aveau chiar proportii uriase la unele materii.O tara s-au schimbat treburile,locul bunului invatator,a luat-o o profesoara,care era si diriginta,si pe deasupra la fiecare disciplina ,am avut cate un profesor,mai mult sau mai putin sever.
              Pe vremea aceea ,eram tare smecheros si am avut un prieten Sanyika,cu care la orele de limba si literatura maghiara,in loc sa ne vedem de treburile noastre,construiam vaporase din hartie,trageam de codita fetitele,care stateau in fata noastra,in banca,si mai multe alte aventuri.Bineinteles ,nici profesoara noastra de limba maghiara,nu a ramas "rece" ,la provocarile noastre atat de "fierbinti",si nu ne privea cu ochi dulci,desi noi doi eram ca doi porumbei albi,curati ca roua diminetii.Spre finele anului scolar,ca doi buni prieteni nedespartiti,am fost declarati amandoi,corigenti la limba si literatura maghiara.
              Vara ce a urmat ,a trebuit s-o petrecem tocind,niste conjugari si declinari,in timp ce toti prietenii nostri,erau ori la pescuit ,sau la scaldat.Munca noastra , nu a ramas nefructificata,am luat amandoi,cu brio corigenta,cu o medie acceptabila,dar ne-a ramas foarte putine zile,care sunt atat de frumoase si placute in timpul verii.Era intrun-a din zile,la inceputul lunii septembrie,eu urmam sa ma inscriu,in clasa a sasea;atunci,iar s-a reunit  consiliul familiar,in frunte cu tata,ca si atunci dupa moartea bunicii.Tati a propus:-Dragii mei.hai sa-l dam pe Tiby,din taomna la sectia romana,vad ca se descurca foarte greu cu limba maghiara,poate invata mai bine romaneste.Au urmat cateva opozitii ,din partea mamei,mai mult sau mai putin intemeiate,dar pana la urma,propunerea lui tata,a fost acceptata in unanimitate,si din toamna,urmam sa ma inscriu la scoala,la sectia romana,urma sa am alti colegi,alti profesori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu