miercuri, 17 martie 2010

MEMORY...12

                                De la Iuliu am invatat foarte mult,era un baiat inteligent si corect.In fiecare dimineata,in drum spre scoala,intram pe la el,si mergeam impreuna.Intr-o zi frumoasa de primavara,cand pe cerul azuriu neinvadat de nori,Soarele abia rasarit,inca nu-si manifesta puterea dogoritoare,am intrat pe la Iuliu.El mesterea sus pe acoperis,un adapost pentru golumbi,nu stiu daca medita la ceva,sau pur si simplu l-am surprins,cand l-am salutat;dar cert este faptul,cand s-a uitat la mine de sus,si-a scapat securea din mana,si care cunoscand din plin ,legile gravitatiei,a atrrizat tocmai pe fruntea mea.
                                 Dupa aceasta aventura,m-am ales cu o mica fractura,eram plin de sange si de urgenta ne-am dus la dispensarul din sat,unde m-au bandajat imediat,si pe urma ne-am dus la scoala.Anul scolar a trecut repede,si mi-a adus rezultate,chiar neasteptate,eu am terminat pe locul trei ,iar Iuliu pe locul antai.,el era mai bun la matematica,eu eram mai bun la literatura.In vara aceea ,am lucrat impreuna cu parintii,la munca campului.
                                Tati avea in primire o brigada legumicola,si cultivam rosii pentru export,varza,ardei,pepeni verzi si alte legume.Munca mea era tare usoara,lipeam etichete de tipul "fructexport" cu aracet,pe laditele pline cu rosii,,care erau inca in coacerea in parga,iar coacerea definitiva asi atingeau in vagoane spre Germania.De atunci ,am prins o pasiune puternica pentru legumicultura,ami  imi aduc aminte ca  produceam seminte de rosii,acesta era un lucru tare migalos,din inflorescenta plantei ,trebuia eliminat,organele sexuale barbatesti,si acest lot reprezenta plantele mama.Dintr-un alt lot,care se afla la o oarecare departare,reprezentand plantele tata,se scutura polenul in niste pungi de hartie;cu ajutorul unei pipete,polrnul se introducea in fiecare inflorescenta,din lotul plantelor mama;si in felul acesta se elimina inconvenientele autofecundarii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu